Ja, vad kan jag säga? Heidi fick ner mig också i bloggträsket....

Jaha, nu var man alltså i bloggträsket helt plötsligt!
Vem hade trott det? Inte jag iallafall...
Får se hur det här går. Jag kan ju inte påstå att jag är världens mest tekniska människa precis, och datorer är inte min starka sida! Men det löser sig, det gör det alltid....

Vem är då jag och vad ska jag skriva om?
Ja det är ju en bra fråga, och den tror inte jag att jag kan svara på än... Men den som lever får se!

Jag kan ju berätta att jag är en jävligt klumpig, knasig, lugn, livsglad tjej som älskar allt som har med mat, film, kläder, tv-serier och resor att göra. Ibland strular det till sig för mig som alla andra, men jag har en förmåga att råka ut för det mesta vill jag lova! Kan kanske ha att göra med min klumpiga och knasiga sida... Och nog vet jag vem jag har ärvt den av! Är ganska lik min mamma på det sättet. 

Planerar att åka iväg som au pair till USA till våren, så min blogg kommer att handla en hel del om det. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                    




Jag satt faktiskt barnvakt för första gången igår, till Lina och Marcus små änglar, Josefine (2,5 år) och Oskar (8 månader).
Det var superkul! Jag gungade och lekte med Josefine, skjutsade i barnvagnen och matade Oskar sisådär varannan timme... Han är en riktig liten michelingubbe. Så söt! 
På kvällen tittade vi på "Emil i Lönneberga" och "Teletubbies". 
Jag började 11.30 och stannade tills klockan var 22!
Inte klokt vad tiden gick...! Hoppas bara dom inte tröttnade på mig. :o) Men det var så roligt så jag glömde helt bort tiden...

Men det är bra. Nu är jag ett litet steg närmare de 200 barnerfarenhetstimmar man ska skaffa sig innan man kan skicka iväg ansökan. Känns bra! Jag ser verkligen fram emot det här! Känner att jag behöver komma bort från Kristianstad, lära sig mer engelska, få skinn på näsan och leva det amerikanska livet ett år. Tänk att få fira en riktig amerikansk jul...!  Vilken dröm!
Sen älskar ju jag att resa också, och att kombinera det med att passa barn och få bo hos en familj som vet allt om USA och var man ska resa där är ju toppen!


Idag har jag jobbat extra hos Rikard på golfkrogen i Skepparslöv. Det var ganska mycket folk idag. Kalvfärsbiffar i portersås med kulpotatis och rökt kalkonbröst med ljummen potatissallad i senapsvinegrette. Inte dumt alls! Man blir bortskämd med alldeles för god mat när man jobbar hos Rikard... :)

Nej, nu ska jag greja lite här hemma, sen blir det en lugn tv-kväll ensam. Så skönt... Tycker om att få vara själv ibland, jag behöver det...



                                                                                                                                                                                                                                  Being solitary is being alone well: being alone luxuriously immersed in doings of your own choice,
aware of the fullness of your won presence rather than of the absence of others. Because solitude is an achievment.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Jihhaa, nu har min Fis börjat blogga! :*

2009-09-20 @ 22:50:08
URL: http://lillheddawebblogg.se
Postat av: Mamsen

Go for it!

2009-09-20 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0