Hundvakt

Är hundvakt denna helgen. Mamma och pappa är i Stockholm och tittar på Björn Skifs.
Han är så snäll, lilla Rulle... så det är inga problem alls. Han finner sig i det mesta.
I Fredags åkte jag och Macke upp till Immeln, lagade mat, kollade film, eldade i kaminen och kelade med Rulle.





Igår var det tjejkväll hos Hanna, med god mat, tjejsnack och melodifestivalen. Trevlig kväll!




Funderar och kollar tatueringar. Vill göra en text på axeln/skuldran men kan inte riktigt komma fram till vad för text... Vill ha något betydelsefullt och så ska det va i skrivstil.
Lite förslag:

Amor vincit omnia -- "Kärleken övervinner allt"

Amor vincit omnia et nos cedamus amori -- "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken"

Amor fati -- "kärleken till ödet"

Eller kanske man skulle tagit ett citat ur en låt man tycker om... Från winnerbäck kanske?


Du är ett glashus och jag är en sten,
men det är du som försöker se igenom mig.

Det sägs att kärlek lovar stort men håller tunt,
 du kan kalla det förnuft med aldrig sunt.

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.

En vacker dag blir ingenting som förr.


Fast jag vet inte om jag vill ha en text på svenska iofs...
Vaddå beslutsångest?!
Nej, får nog fundera på det här lite till...
Det ska ju vara nåt som betyder något för mig, en tatuering jag aldrig kommer ångra.
 Men har ni förslag så kommentera!


Nu ska jag handla och gå en runda med Rulle, innan vi ska kolla på Mackes match.










Kommentarer
Postat av: Heidi

Du ska göra en sån som vi diskuterat Emelie, de kommer bli skitsnyggt!! : D

2010-02-28 @ 21:41:56
URL: http://lillhedda.webblogg.se/
Postat av: Mamma

... tycker inte du ska göra någon alls - det gör JÄTTEONT!!!!

2010-02-28 @ 23:09:20
Postat av: Frida

roligt med en tatuering =). låter som du haft en mysig helg med macke i immeln =)

2010-03-01 @ 10:23:13
URL: http://friddaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0