Om det här vore min sista dag...

Så skulle jag tillbringa den med nära och kära.
Gå en långpromenad och kela en massa med Rulle.
Och med Macke förstås! Hade nog gosat isönder honom...
Äta en massa god mat och mycket godis, chips och sånt onyttigt!
Sen skulle jag hitta på något riktigt kul så man hade glömt bort att
det var ens sista dag i livet.
Sen skulle jag tacka alla jag tycker om och berätta vad dom
har betytt för mig.

Nej fy, tänk på dom som får en sjukdom,
och får reda på att dom bara har ett par år kvar att leva.
Tänk vad hemskt!
Det är nog bättre att inte veta när man kommer att dö,
eller om man kommer få någon obotlig sjukdom...


Så lev varje dag som om det vore den sista!
Jag vet, man säger ofta så men ändå gör man inte det...
Men tänk på alla dom som är dödssjuka,
för dom uppskattar nog livet jäkligt mycket mer
än vad du och jag gör!
Men varför ska inte vi göra det?

Jag är glad för:
Att jag är frisk.
Att jag har en underbar familj,
underbar sambo,
och underbara vänner.
Ett fint hem.
En bra chef.
Ett roligt jobb.
Att jag har mål och drömmar.






Dröj inte med att beundra
trädets blommor - en stormvind
kan rycka bort dem under natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0