Den årliga svampplockardagen

Den årliga svampplockardagen är åter här!
1 gång/år åker jag och mina jobbarkompisar upp till Immeln och plockar svamp. Årets utdelning blev dock inte så mycket att hurra för, men litegrann hittade vi iallafall...

Finns det något skönare än att vara i skogen en härlig höstdag?










                              
Annika                                                                     Annika och Rulle



                   
Carina och hennes
son Julle.




Rulle tyckte det var härligt att få lufsa runt i skogen!

Idag fick vi lite svar på vad som är fel med Rulle. Inte alls bra...
Han har inflamation, infektion och virus i kroppen. Dessutom har han vitamin och mineralbrist och eksem på hela kroppen.
Vårt sista hopp är "örtagubben" eller "hokus pokus-mannen" som jag och mamma kallar honom. Sen har vi provat allt...
Hoppas det går vägen!
Men idag var han riktigt pigg i skogen, så det märks knappt på honom att han är sjuk.



Jag frågar inte efter meningen i fågelsången eller soluppgången en disig morgon.
Det bara finns där och det är vackert.




Kommentarer
Postat av: Heidi

Kommer ihåg när vi gick me Rulle i vintras och han bestämde sig för att gå ner i en dyngpöl lika djup som honom... Kul.... haha : )

2009-09-30 @ 23:03:32
URL: http://lillhedda.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Hehe! Inget ovanligt alls... :o)

2009-10-01 @ 15:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0