Ett barndomsminne

Jag har svårt att bara komma på ett barndomsminne.
Jag ser min barndom som en jäkligt härlig tid!
Tänk vad bra man hade det när man var liten!
Man behövde inte tänka på nåt...

Det första jag kom att tänka på när jag läste
"ett barndomsminne", var när jag var liten och
 var hos farmor och farfar på sommaren,
och vi plockade jordgubbar på självplockningen i Immeln.
Sen åt vi solmogna, varma, svenska
jordgubbar med grädde och glass
(och en massa socker...)
Vet inte varför det poppade upp i min hjärna just nu,
men det är ett fint minne...

Ett annat barndomsminne är när jag var med morfar
ute på havet och fiskade i Tosteberga,
och stod i ålar upp till knäna!
Morfar var fiskare och jag älskade att vara med
honom ute på havet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0