Mina förebilder

Min största förebild är, som ni säkert alla vet...
-Lars Winnerbäck.




Jag kan inte förklara i ord vad hans musik och hans texter gör med mig,
det är magiskt och det känns som att det är jag som har
skrivit texten själv för jag känner igen mig i allt han sjunger.
Jag tror det är det som gör att så många tycker om hans musik,
dom kan identifiera sig med honom.
Lasse kan verkligen det där med att sätta ord på känslor.
När man lyssnar på hans låtar känns det som att
man befinner sig på den där platsen han sjunger om just nu.


Gråvita skyar
Tandläkarväder
Nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
Och nyponbuskar, nyponbuskar
Hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är nu

Jag ser gitarren i butiken
Symbolen för att skolka
Sagan om ett uppror
Drömmen om en högre höjd
Ett sjörövarskepp
som blåser rätt in i Los Angeles
Och stjärnorna som glittrar
Och ingen jävel når mig
nånsin mera


Det jag också tycker om med Lasse,
är att han inte ger sitt liv till pressen.
Han har lyckats bli en av Sveriges största rockartister,
utan att ha gett intervjuer till en enda tidning!


Det finns ingenting som är mer sommar för mig,
än att sitta på en filt en varm sommardag någonstans
i Sverige, med en kall cider i handen och lyssna på
Lasse! Bättre än så kan det nog inte bli...













Du är bättre än du vet!
Mycket större än du vet!
Men det klär dig att du tvivlar på din duglighet,
Det gör man där vi kommer från...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0