Mina föräldrar

Jag har ofta fått höra att jag är lyckligt lottad
som bor ihop med båda mina föräldrar,
och att dom inte har skiljt sig.
Och visst är det skönt!

Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara när man är liten
och får fira julafton, födelsedagar och högtider,
på minst två ställen för att föräldrarna inte kommer överrens...

Och visst är jag lyckligt lottad,
mer lyckligt lottad än många andra.
För mina föräldrar är underbara!
 
Dom har alltid ställt upp, alltid funnits där.
Har jag haft något problem i tonnåren med en kille eller vad det nu kunde vara,
så har jag alltid gått till mamma och då har hon sagt någonting som
har fått mig att se på saken på ett helt annat sätt.

Pappa har nog alltid varit den som har oroat sig lite mer än mamma.
Mamma har alltid sagt, äsch!
Det klara hon, och att man måste få lära sig
och göra sina misstag.
Kommer ihåg att hon har berättat att hon lät min storebror Kristoffer
ta bussen från Immeln till Kristianstad själv när han var jätteliten.
Och det var ju inga problem...


När jag har tagit körkort, flyttat hemifrån,
eller har haft något praktiskt problem,
så har jag alltid ringt till pappa.
Och han har alltid fixat allt jag bett honom om.

Vi har aldrig bråkat,
jag har aldrig sagt något fult och opassande till dom och vise versa.
 Jag vet att jag har blivit helt ställd när jag varit hemma hos kompisar eller liknande när jag var liten
 och dom har skrikit eller bråkat med sina föräldrar.
 Jag var inte van att höra dels orden som sas men även också om vad bråket handlade om, oftast så var det strunt saker, ja ren idioti kan jag tycka. För mig känns det onödigt!

Jag har alltid haft respekt för mina föräldrar,
och vi har alltid haft ett förtroende för varandra.

När jag började dricka, så köpte mamma ut åt mig.
Det var tre cider som gällde, inte mer!
Och dom tre ciderna höll jag mig också till.

Jag har aldrig varit rädd att ringa hem till mamma om jag har
varit för full och knappt kunnat stå på benen.
Hon har alltid kommit och hämtat mig om det skulle vara någonting.
Och så har det inte varit för en del av mina kompisar...

Jag ska se till att ha en liknande relation till mina barn som mina föräldrar har till mig och min storebror,
för en bättre uppväxt kan man inte få.







Mamma och pappa,
jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla Gumman - vilka fina ord!! Du vet att vi älskar dig och är stolta över dig - och du gör det lätt!!

2011-02-25 @ 17:57:22
Postat av: Heidi

Fina föräldrar: fin dotter! :D

2011-02-25 @ 19:59:00
URL: http://lillhedda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0